Påsken venter lige om hjørnet, hvor livet i og omkring feriehusområderne for alvor begynder at blomstre.
Meget passende har Destination Sjælland netop sendt et ægte påskeæg på gaden – 116 sider spækket med inspiration til oplevelser i destinationsselskabets fire kommuner; Sorø, Slagelse, Kalundborg og Holbæk.

Det hele er pakket ind i smukke billeder og fortællende tekster med fokus på kvalitet og relevans for læseren – gæsterne i Destination Sjælland.

Autenticitet er vital

En netop offentliggjort trendanalyse fra turisme.nu viser blandt andet, at 84,2 procenter af aktørerne og 90 procent af destinationsselskaberne i Danmark mener, at gæsterne i nogen eller meget høj grad søger autentiske oplevelser fremfor de traditionelle seværdigheder.
– Det flugter fuldstændig med vores tanker bag destinationsmagasinet. Der er ingen kedelige helsidesannoncer og dødssyge rubrikannoncer, i stedet har vi fokus på den gode fortælling og kvalitetsoplevelser, fastslår Morten Jensen, der er direktør i Destination Sjælland, og uddyber:
– Det er vitalt, at vi leverer autenticitet og nærvær, når gæsterne besøger os. Det er det, de husker, når de kommer hjem fra ferie – og ikke mindst, når de skal afsted næste gang.

Hellere smøre tykt på

Destinationsmagasinet trykkes i et oplag på 50.000, og selv om det kan virke gammeldags, så er det et bevidst valg, at Destination Sjælland fortsat udgiver trykte udgivelser.

– Vi har skåret markant ned på antallet af tryksager, så vi kun har to om året; destinationsmagasinet, der netop er landet, og ’Gode historier og unikke oplevelser’, der udkommer efter påske, forklarer direktøren og fortsætter:
– Vi har kun de to udgivelser, fordi vi vil have fokus på kvalitet og indhold. Hellere smøre tykt på to gange end flere tynde omgange.

Aktuelt hele året

Destinationsmagasinet bliver blandt andet omdelt til feriehusene i Kalundborg, Slagelse, Holbæk og Odsherred kommuner – der sammenlagt er det største feriehusområde i Danmark.
Her skal det inspirere både husejere og gæster til oplevelser i lokalområdet.
– Magasinet er aktuelt hele året med lang levetid og vores erfaring er, at både ejere af og gæsterne i feriehusene sætter stor pris på inspirationen fra magasinet. Det er en mulighed for at droppe tablet og smartphone for en stund og bare fordybe sig i de mange muligheder på Sjællands vestkyst, slutter Morten Jensen.
Årets destinationsmagasin bliver i skrivende stund omdelt til mere end 20 turistinspirationer fordelt i hele Destination Sjælland samt til en lang række forskellige lokale trafikknudepunkter og aktører, hvor det kan hentes gratis. Ligesom det kan læses online på desj.dk/magasin2023.

Relevante links

Find flere billeder på desj.dk/presse

For yderligere informationer og kommentarer kontakt:

Morten Jensen
Direktør i Destination Sjælland