Den 1.-3. september slår To Øl City i Svinninge portene op til første udgave af festivalen Gasolina.

– Vi glæder os til en weekend fuld af søsterskab, sammenhold og kærlighed til motorcyklen og det frie liv på to hjul, fortæller Morten Jensen, der er direktør i Destination Sjælland.
Det er destinationsselskabet og landsforeningen for motorcyklister MCTC, der i fællesskab står bag Gasolina.

Talks og tryghed

På festivalen kan festivalgængerne blandt andet opleve ’Kvinde kend din mc’ med mekaniker Pia Steen og ’Alene på motorcykel i 3 år’ med eventyrer Henriette Thiim.
– Vi forsøger at sammensætte et program af interessante talks, der kan inspirere og gøre deltagerne klogere på motorcykellivet, forklarer Trine Bruun Rasmussen, der er projektleder på Gasolina og fortsætter:
– Derudover vil der være et wellness-telt på pladsen, spændende udstillere, aftenfester med DJ og meget andet.
For arrangørerne er det vigtigt, at man får skabt en tryg festival med ekstraordinære forhold for deltagerne. Derfor kan man også booke et glampingtelt med fire sengepladser, hvis ikke man vil medbringe sit eget, ligesom der er sørget for aftaler med omkringliggende overnatningssteder – og så er der selvfølgelig ekstra gode toilet- og badeforhold.

Stor interesse for festival

Gasolina er forankret i lokalområdet. Det betyder blandt andet, at der i løbet af festivalen vil være fælles rideout i smukke omgivelser med dybe skove, alléer og veje, der bugter og snor sig gennem det vestsjællandske landskab.
I det hele taget har det været vigtigt for arrangørerne, at festivalen havde bund i virkeligheden.
– Derfor er baggrunden for Gasolina også en solid forudgående research med spørgeskemaundersøgelse blandt kvindelige motorcyklister, fortæller Trine Bruun Rasmussen og uddyber:
– Det gav os et indblik i ønskerne til festivalen og stor viden om mc’erne med et lige personnummer.

For hele Norden

Selv om Gasolina lige har set dagens lys og afvikles for første gang i 2023, så fejler ambitionerne for festivalen ingenting.
– Planen er, at Gasolina skal være en årlig begivenhed, der over tid udvikler sig og bliver for kvindelige motorcyklister fra hele Norden – mandlige motorcyklister er selvfølgelig også velkomne, forklarer Morten Jensen med et glimt i øjet og uddyber:
– Det er en lidt anderledes indgang til turisme, men vi håber, at festivalen kan være med til at øge turismeomsætningen i Destination Sjælland – både i forbindelse med Gasolina, men også på bagkant, når festivaldeltagerne vender tilbage og besøger vores område med familie og venner, slutter direktøren.
Gasolina udvikles med støtte fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og skal blandt andet være med til at udvide sæsonen for turisme i Destination Sjælland.

Relevante links

Se mere på gasolinamc.dk

For yderligere informationer og kommentarer kontakt:

Morten Jensen
Direktør i Destination Sjælland