Find inspiration og undgå coronakuller

Dagene kan godt blive lange og indelivet lidt trist, mens coronakrisen raser, og Danmark er på standby.

Derfor har Destination Sjælland samlet en stribe aktiviteter, som kan inspirere familier uden at komme i karambolage med myndighedernes anbefalinger.
– Vi har lavet et univers på vores hjemmeside, hvor vi har samlet alle de lokale aktører og muligheder, der kan give minimum et par timers samvær – med afstand, fortæller Jens Müller, direktør i Destination Sjælland, og uddyber:
– Vi håber, at det giver de lokale borgere gode ideer til oplevelser i vores område, men vi håber selvfølgelig også, at det giver aktørerne noget omsætning i en meget svær tid.

Oplevelser – med afstand

Via desj.dk/undgaacoronakuller kan aktivitetshungerende familier og andre nysgerrige blandt andet finde bingoplader til både sten- og naturbingo, ligesom der er tips til at se en mammut, fysiske aktiviteter på cykel eller gåben og selvfølgelig masser af oplevelser i Destination Sjællands skønne natur.
– Opgaven for os er at finde aktiviteter hos vores dygtige aktører, hvor der er masser af plads og rum.

Heldigvis byder Destination Sjælland på natur i rå mængder, hvor der er højt til himlen og god plads. Der skulle gerne være noget for enhver smag – og plads til alle, fastslår direktøren.

Støt de lokale

Destination Sjælland har tidligere været ude med en appel om at støtte det lokale erhvervsliv – både aktører, spisesteder, leverandører og butikker.
– Derfor har vi også lavet en afdeling i coronakuller-universet, hvor man kan se, hvilke spisesteder der tilbyder takeaway, fordi vi håber, at man så lige snupper lidt mad med hjem, når man har været på tur med familien, forklarer Jens Müller.
Hele indsatsen bakkes op af daglige tips på Facebook, ligesom der er sat annonceringskampagner i søen, som skal øge opmærksomheden omkring universet.
– Vores mål er, at det både gør dagene og den kommende påske lidt nemmere for børnefamilierne og andre, der savner inspiration til aktiviteter. Men også at det giver besøg og omsætning hos vores hårdtprøvede aktører, slutter Jens Müller.

For yderligere informationer og kommentarer kontakt direktør i Destination Sjælland Jens Müller på tlf. 28 19 90 11 eller jens@desj.dk