Dyrehøj Vingaard, Dragsholm Slot og alle de sublime egnsunikke produkter fra Destination Sjælland har i en årrække sat sit tydelige præg på de danske spisesteder, men også givet destinationen et unikt omdømme som Danmarks kulinariske skattekammer – ligesom gæsterne får store smagsmæssige oplevelser.

Det omdømme skal en ny videokampagne fra VisitDenmark bygge videre på for at lokke specielt tyske mad- og gastroturister til destinationen.
– Vi styrker Danmarks image over for de internationale turister ved at tage dem med ud i landet og vise dem noget af det bedste, Danmark kan præstere, både når det gælder mad, steder og stemninger, fortæller Jan OIsen, der er administrerende direktør hos VisitDenmark.

Dyrehøj Vingaard i fokus

En af de stemningsfulde madoplevelser, som bliver fremhævet i kampagnen, der indtil videre tæller ni forskellige videoer, er Dyrehøj Vingaard på Røsnæs, hvor der produceres præmierede vine.
– Destination Sjælland er et vinland, fastslår Jens Müller, der er direktør for Destination Sjælland og fortsætter:
– De kalkholdige skrænter på blandt andet Røsnæs og det kølige danske klima giver fantastisk grundlag for at dyrke druer, der specielt egner sig hvidvine, mousserende vine og rosévine. I videoen møder seerne Betina Newberry fra Dyrehøj Vingaard og kommer med en tur i vinmarken og rundt på vingården.
Også på Vejrhøj Vingård og hos Ørnberg Vin samt Barfod Vin, produceres fantastiske vine, der bruges på de bedste restauranter i Danmark.

Destination Sjælland har i forbindelse med videoproduktionen bidraget både økonomisk og med lokal viden og input til indholdet.

Gastroturister har større forbrug

Turister med hang til specielle mad- og gastrooplevelser er attraktive turister, fordi de har et højere forbrug end den gennemsnitlige udenlandske turist.
Faktisk har hver tredje turist med udenlandske baggrund madoplevelser og gastronomi og det at spise ude som en af sine væsentligste grund til at vælge Danmark som feriested.
– Det skal vi selvfølgelig følge op på og sørge for at give gæsterne unikke oplevelser, når de besøger vores producenter. Uanset om det gælder bæredygtigt økologisk kød fra Glænø kalv & ko, asparges fra Søren Brandt Wiuff på Brogård eller vin fra Dyrehøj Vingaard, slutter Jens Müller.
Den nye kampagne er især målrettet Tyskland, som er Danmarks største marked, når det gælder fødevarer og turisme. Fremstødet bliver gennemført i et samarbejde mellem Destination Sjælland samt Landbrug & Fødevarer, Food Nation, DI Fødevarer, FOOD og VisitDenmark.

Kontaktoplysninger

For yderligere informationer og kommentarer kontakt direktør i Destination Sjælland Jens Müller på tlf. 28 19 90 11 eller jens@desj.dk

HOLD DIG OPDATERET MED VORES NYHEDSBREV
Dette felt er påkrævet