Grænserne er på grund af Covid-19 fortsat lukkede og de udenlandske feriegæster mangler. Det har ramt dansk turisme hårdt, derfor er de store offentlige aktører i dansk turisme gået sammen om en kampagne til 21 millioner kroner, som skal få danskerne til at holde ferie i Danmark i år.

 

– Det kan godt være, vi er et lille land, men vi er jo kæmpestore, når det kommer til unikke ferieoplevelser. Det sammenhold, vi har vist hinanden under corona-krisen, skal vi også inkludere turismeerhvervet herhjemme i, for erhvervet har i dén grad brug for vores opbakning og støtte, konstaterer erhvervsminister Simon Kollerup og fortsætter:
– Tag nu og book den der overnatning i det hjørne af Danmark, I så længe har talt om, I gerne ville se. Læg allerede nu en reservation på et bord på den der restaurant, der er hele køreturen værd. Og gør sommeren 2020 til det år, hvor I får første gang fik besøgt nogle af alle vores nye og eksperimenterende museer og turistattraktioner.

Meget mere end bare Danmark

Bag kampagnen står Danske Destinationer, Dansk Kyst- og Naturturisme, Dansk Storbyturisme og VisitDenmark, som i alt har samlet 10,7 millioner kroner sammen til formålet. Erhvervsfremmebestyrelsen har yderligere bevilliget 10,3 millioner kroner.
Kampagnen vil køre på både nationalt, regionalt og lokalt plan i perioden fra den 28. maj til 31. juli og igen fra den 15. august til den 15. september.
– Vi hører ofte: ”Vi skal bare holde ferie i Danmark”. Den talemåde bliver der gjort op med i kampagnen. Vi vil gerne have så mange lokale borgere som muligt i Destination Sjælland til at dele deres bedste feriesteder og tips med resten af Danmark ved at tagge fotos og videoer med #baredanmark.

Så får opslagene et liv på kampagnesitet megetmereendbare.dk, hvor man samtidig deltager i en konkurrence om en ferie til 20.000 kroner, siger Jens Müller, der er direktør i Destination Sjælland.

Sammen om særlige oplevelser

I slipstrømmen af den landsdækkende kampagne søsætter Destination Sjælland sin egen kampagne med et budget på godt en million kroner.
– De kommende to måneder ruller vores kampagne på Fyn, i store dele af Jylland og i København. Kampagnen skal via tv-spots, avisannoncer, annoncering på sociale medier og meget andet tiltrække feriegæster til alle herlighederne i Destination Sjælland fra Sjællands Odde i nord, Omø i syd, Røsnæs i vest og Orø i øst, fortæller Jens Müller og fortsætter:
– Både vi og vores aktører har de seneste måneder stået som utålmodige travheste i startboksen. Nu kan vi endelig komme i gang og glæder os til en travl sommer med masser af glade gæster.
Destination Sjællands sommerkampagne samler sig om hjemmesiden sammenom.dk og det velkendte løfte ”Sammen om særlige oplevelser”.
I 2019 var der i Destination Sjælland 1,3 millioner kommercielle overnatninger, hvoraf godt 70% var danske. På nationalt plan omsatte turismen i 2018 for 132,5 mia. kr. og skabte 169.000 fuldtidsarbejdspladser i Danmark.

Kontaktoplysninger

For yderligere informationer og kommentarer kontakt direktør i Destination Sjælland Jens Müller på tlf. 28 19 90 11 eller jens@desj.dk

HOLD DIG OPDATERET MED VORES NYHEDSBREV
Dette felt er påkrævet