Musikfestivalen Honky Tonk, der siden 2009 har leveret en bred vifte af musikoplevelser den første lørdag i september, overtages af foreningen Musik og Kultur i Odsherred, i daglig tale MOKIO.

Honky Tonk blev startet op af VisitOdsherred i sin tid. Siden da har turistorganisationen været projektholder på initiativet.
– Vi overtog Honky Tonk, da VisitOdsherred ved indgangen af 2020 fusionerede ind i Destination Sjælland. Vi havde glædet os til at rulle 2020-versionen ud, men det satte Covid-19 som bekendt en stopper for, udtaler Jens Müller, direktør i Destination Sjælland og fortsætter:
– Hen over sommeren havde jeg en rigtig god dialog med Anders Munch, initiativtager til MOKIO, om de mange udviklingsmuligheder, der ligger i Honky Tonk-konceptet. Derfor er jeg rigtig glad for, at Anders, der jo selv skulle have spillet på Honky Tonk i 2020, kaster al sin ekspertise ind i projektet og således også overtager konceptet.

Vil udbrede Honky Tonk

Da Anders Munch i starten af 2020 fik alle sine egne engagementer aflyst for resten af året, kastede han og en lille håndfuld lokale ildsjæle sig over at skabe liv i Helenehaven ved Højby. De stiftede MOKIO, og det blev til 14 fantastiske og helt Covid-19 sikre koncerter hen over sommeren. Programmet for 2021 er ikke mindre ambitiøst med 6 planlagte dobbeltkoncerter plus det løse.

– Vi er rigtig stolte over det program, vi har skruet sammen for 2021, men vi føler, at vi har båndbredde til mere. Derfor er vi rigtig glade for at skulle drive Honky Tonk videre, og vi har allerede flere skaleringsidéer i støbeskeen, udtaler Anders Munch, formand for MOKIO.
– Vi vil rigtig gerne brede Honky Tonk ud til flere og lave pop-up Honky Tonk rundt flere steder, et Honky Tonk for børn og meget mere. Idéer går vi ikke ned på, og vi glæder os til at sætte vores netværk i spil, slutter Anders Munch.

Destination Sjælland slipper dog ikke Honky Tonk helt.
– De events som MOKIO laver i Odsherred, vil naturligvis stadig være en del af vores markedsføring. Det er vores håb, at vi kan inspirere MOKIO til at lave Honky Tonk-aktiviteter andre steder i Destination Sjælland, runder Jens Müller fra Destination Sjælland af.

Følg MOKIOs mange aktiviteter på mokio.dk

Relevante links

For yderligere informationer og kommentarer kontakt direktør i Destination Sjælland Jens Müller på tlf. 28 19 90 11 eller jens@desj.dk